maanantai 20. tammikuuta 2014

Day 86

Matkustimme Suomeen viettämään joululomaa välietappina München. Junamatka Villachista kesti yhteensä 4,5 tuntia ja olimmekin aika väsyneitä päästyämme hotellille. Lähdimme kuitenkin turistikartan kanssa katselemaan kaupunkia. Huomasimme kiertoajelubussin ja päätimme hypätä kyytiin. Kierros kesti noin tunnin ja näimme kaikki Münchenin kauneimmat ja tärkeimmät kohteet kätevästi bussista.

Kierroksen jälkeen kävelimme keskustaan kävelykadulle ja joulumarkkinoille. Münchenissä todella tuntui suurkaupungin henki! Illan hämärtyessä etsimme Münchenin kuuluisimman ravintolan, Hofbräuhausin. Ruoka oli oikein hyvää ja siinä kohtaa iltaa olikin jo kamala nälkä.

Keskutaan oli rakennettu suuri luistelukenttä.

Hotelli, jossa yövyimme oli aivan rautatieaseman vieressä, joten pääsimme näppärästi junaan painavien laukkujemme kanssa. Ehdimme aikaisempaan junaan, kuin mihin olimme tähdänneet joten olimme hyvissä ajoin lentokentällä. Pian olimmekin jo lentokoneessa matkalla Kööpenhaminaan, jossa oli nopea koneen vaihto. Alkuiltapäivän lento oli hyvä valinta, sillä se oli perillä Helsinki-Vantaalla jo ennen iltaseitsemää. Tunnelmat olivat väsyneet mutta onnelliset :)

Ennen pitkää olimmekin jo lentokoneessa matkalla takaisin koti-Suomeen :)